Potong Kaki Jubah

Tadi lepas sarapan kat luar mata saya duk ushar je kedai baju muslimah kat situ.
Masa tengah jalan ke kereta saya bagitau nak tengok jubah kat kedai tu, tapi takot mahal pulak.
Suami kata tengok je la, tak semestinya beli.

Saya ni malu kalau tengok-tengok tak beli.
Kalau niat taknak beli, memang saya tak tengok.
Kalau berniat nak beli baru saya tengok.

Kami pun patah balik nak tengok-tengok je. 
Tengok punya tengok nampak la jubah hitam. Kain dia elok ada saiz besar pula tu.
Saya pun masuk fitting room maka terbeli la jubah hitam saiz 3XL.

Sebenarnya saiz 2XL pun elok sangat dengan saya, cuma nampak cutting la, nampak ramping dan menarik.
Kalau nak lawa memang saiz 2XL tu yang kene.
Tapi kan saya nak tutup aurat, maka amik la saiz 3XL.

3XL ni memang longgar dan tangan dia besar sikit.
Memang tak menarik pun saya pakai.
Tapi itulah tujuannya kan. Tutup aurat.

Balik je rumah terus saya semangat lain macam.
Dan dan tu juga potong kaki jubah, macam la nak pakai urgent.


Potong kaki jubah ni tak susah pun. 
Cuma potong 4 inci (ikot ketinggian saya) kemudian jahit baby seam.
Baby seam saya ni tak berapa baby la, kasar je jahitannya.
Takpe, takde orang tengok pun.

Alang-alang dah turunkan mesin jahit (dari atas almari baju) ni, better la saya jahit apa-apa yang perlu dijahit lagi.


Saya ada 6 baju kelawar yang beli masa mengandungkan Adik.
Beli online je kat Shopee.
Baju tu labuh menyapu lantai tapi saya takde mood nak alter.

Lepas Adik lahir saya tak pakai dah baju kelawar sebab susah nak susukan dia ngan baju ni.
Tak lama lagi adik akan masuk dua tahun, dah bole start wean off.
Maka bole la saya pakai baju kelawar ni balik

Kesemua 6 helai baju kelawar tu saya alter harini.

Tak habis sampai disitu, malamnya saya sambung sikit lagi.
Ada dua helai blouse yang lengannya lebar dan labuh. Dia ada getah kat pergelangan jadi saya rasa tak perlu pendekkan lengan tu, cuma nak kecikkan sebab lebar dah macam sayap je aku pakai. Haha.
Lepas kecikkan tu baru nampak elok sikit.
Takde la elok sangat, sebab kat pergelangan tu nampak berkumpul juga kain. 
Tengok la nanti kalau rasa kurang selesa juga, mungkin saya akan potong juga lengan tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen la sikit ^^