Alihkan Pokok Bendi

Selepas amik anak sekolah tadi terus lajak le depan ke kedai eco.

Saya bukan pembeli eco. Jarang la masuk. Mungkin 2 tahun sekali baru masuk. 

Kali ni masuk nak cari pasu kalau ada. Memang ada la. Huhuhu.. 
Dapat 3 ketul rm2.40.
Pasu kecik je saya cari.

Sampai je rumah tak tunggu terus je kerjakan kebun saya tu. Kebetulan redup je harini, bole la beramah mesra sikit ngan pokok. 

Saya alihkan pokok bendi.


Pokok haritu yang duduk dalam polybag tu dah saya alihkan ke pasu kecik (pasu atas).

Pastu ada 2 benih lagi yang bercambah dan kehijauan. Satu tu yang nampak kuat tanam kat pasu juga (gambar atas yang bawah)

Tapi takde piring pelapik pula. 
Kedai eco tadi takde pun piring tu. Esok-esok la cari kat tempat lain.


Yang satu lagi ni kecik je orangnya tapi hijau sihat warna dia.

Saya cuba amik tengok perlahan-lahan tapi tengok² akar dia seco'et je.. bole hidup ke awak ni.

Sorry la tangan tu comot sangat.


Try tanam dalam polybag jugak la kot² la dia besar.
Nanti dah besar kita letak awak dalam pasu. Ada satu lagi pasu tu.

Sebenarnya harini ada tanam kangkung jugak, tapi esok je la tulis.
Baru nampak produktif sikit blog ni.
Hew hew...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen la sikit ^^