4 Hari Makan Fast Food

Elok-elok je konsisten jaga makan, mula la timbul mengada dia.

4 hari kebelakangan ni saya makan fast food tau.
Ya Allah kenapa la macam ni?

Pada Rabu lepas, lepas kami beriadah petang tu, suami ajak beli je makanan. Pastu teringat ada voucher KFC RM20. Jadi kami drive thru la KFC

Khamis Raya Kurban makan elok je kat rumah.

Jumaat saya tengahari saya masak nasi je, suami beli lauk pauk. Tapi kedai semua tutup, jadi dia beli la KFC

Sabtu nak beli je untuk dinner, dah jemu makan nasi goreng. Suami malas pi cari kedai sebab rasanya kedai banyak tak buka, malas nak drive cari sana sini. Tanya anak nak apa? Anak nak piza. Beli la pizza hut. Paling best kisahnya dia order 2 keping piza regular, sekali dapat yang kecik. Ntah macam mana silap, suami pulak jenis tak check tolak duit berapa. Jadi dia order lagi sekali regular 2 keping. Jadi 4 kotak la piza haritu. Hahaha.

Ahad saya demam. Menggigil badan saya demam. Tak masak la haritu. Tengahari ok beli nasi dan lauk pauk. Petang saya rasa sihat sikit kesan telan panadol, tapi perasaan murung sangat. Saya mintak burger McD sebab nak comfort food. Nak rasa hidup. 

Walaupun makan tak banyak 4 hari tu, tapi 4 fast food tu agak melampau jugak la.
Saya tak timbang pun. Taknak murung.

Walaupun peristiwa ni dah kaw kaw sabotaj saya punya diet, tapi saya kena remain calm.
Ingat "focus on system, not goal" "fokus pada proses, bukan result".

Apa yang berlaku telah pun berlaku, kita cuma perlu kembali ke sistem yang kita create tu.

Pada hari Isnin saya dah kembali ke diet yang betul. 
Pagi oats, tengahari nasi dan lauk pauk, malam bihun sup.
Semoga kekal istiqomah. Terbabas tu memang kene terima la sebab hidup kat Malaysia. Yang penting cepat-cepat masuk balik ke landasan yang betul.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen la sikit ^^