Tangguh Tukar Tanah

Harini saya rancang nak tukar tanah pokok lengkuas saya yang belom jadi pokok tu. 

Masa tanam lengkuas haritu saya guna tanah yang beli kat nursery tu je. Kemudian baru terbaca kat group kebun-kebun, katanya lengkuas kene tanam kat tanah yang tak padat. 

Beberapa hari lepas dah beli cocopeat kat DIY konon nak tukar tanah harini . Tapi hujan lebat pagi tadi.

Lepas hujan reda, saya tengok tanah dalam pasu pokok lengkuas basah betul. Tak jadi la nak tukar. Mungkin esok baru tukar.




Susah juga ambil gambar pokok-pokok ni rupanya. Banyak foto saya ambil untuk dapat satu yang elok. Tapi macam semuanya tak elok je.
Ni antara yang terelok la yang saya letak.


Ni pula kangkung dah dah kene petik haritu. Cepat betul tumbuh. Bole la masak minggu depan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen la sikit ^^