Quick Shopping

Pagi tadi lepas drive tru Mekdi, kami terus pi Aeon. Nak cari t-shirt untuk pakai kat rumah. T-shirt yang sedia ada ni dah reput dah, dah berlubang-lubang. Tapi itulah, yang reput dan berlubang-lubang inilah yang sedap pakai. Minggu lepas kemas almari baju suami. Baju-baju buruk semua saya minta dia buang, bagi laluan pada baju yang dah lama beli, tapi tak pernah pakai. Tapi baju-baju sya sendiri banyak yang buruk tapi masih pakai lagi. Huhu.. Akibat malu sendiri, saya pun ajak la dia pi cari tshirt kat Aeon.

Bab baju ni saya suka cari kat Aeon, sebab Aeon ada plus size. 
Biasanay jenama Scarlet Plus, Itized, dan beberapa jenama lagi ada saiz yang extra large.
Pasaraya lain payah. dah lama dah saya cari baju, penat je dapat. Bila dah jumpa jenama yang ada saiz tu terus tuju ke sana je.

Sampai sana saya pun cari t-shirt yang murah-murah je, pakai kat rumah je kan. Akhirnya dapat 3 helai RM50. saiz XXL. Ni saiz paling besar yang dia ada. Nampaknya saya tak boleh lebih besar dari sekarang. Kalau tak, memang takde baju murah nak beli. Selain tu saya ambil juga satu blouse. Tetibe terpandang blouse hitam,lengan panjang, labuh sampai lutut, kain cotton apalagi grab la. Jarang tetibe jumpa macam ni, biasanya tawaf beberapa kali baru jumpa. Harganya RM49. 

Lepas tu kami pi department kanak-kanak nak tengok ada tak baju Melayu warna hitam. Baju Melayu ada juga, tapi takde warna hitam. 

Sebelum keluar dari Aeon suami masuk al-Ikhsan, dia nak belikan saya kasut. Sandal saya ni dah lusuh tapi elok lagi, boleh dipakai. Alang-alang shopping tanpa Abang ni better pi cari kasut. Kalau ada Abang payah sikit nak mencari barang sebab duk layan dia bertempik, berlari, berguling dalam mall. Last-last barang tak jumpa, penat yang dapat. Dah beli ni tak semestinya pakai. Simpan dulu, nanti sandal dah rosak baru pakai. Camtu la style saya. 

Sebelum ni kalau beli kasut saya akan beli beberapa pasang sekaligus. Pakai sepasang je. Dah lusuh baru buka yang satu lagi. Camtu la sampai habis kasut dipakai. Senang sikit sebab saya ni tak minat shopping. Saya rasa penat la bershopping.

Belek punya belek akhirnya saya pilih sport shoes warna soft pink. Suami pula warna hijau tekois macam tu. Seluar trek al-Ikhsan ada sale, RM45 je sepasang, tapi takde pula saiz saya. Haha. Beg pun ada less, tapi saya dah ada beg.

Balik dari shopping tu terus pi amik Abang dari school. Bagitau teacher kitorang tak jumpa baju Melayu warna hitam. Teacher cakap takpe, murid lain pun ramai takde baju hitam. haha.. Selamat. So esok Abang akan pakai baju raya haritu yang warna hijau. 

Malam ni malas masak. Saya bakar sosej kontot-kontot tu dan makan dengan roti selek sos dan mayonis. Abang bukan main suka lagi sosej sebab sedap. Dia minta lagi. Tapi cukup la, dah banyak makan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen la sikit ^^