Nak Kemas Bilik Tapi

Anak-anak dan suami dah tidur. Saya pula bersemangat masuk bilik tengah aka home office ni untuk kemas dan susun atur. Tapi baru 5 minit, saya terus surender. Saya tak pandai la nak kemas bilik tengah ni.

Inilah bilik itu

Ini video yang keseluruhan bilik dari kedudukan pintu.


Bilik ni tak sesemak ini pada asalnya. Cuma ada meja keje, rak printer dan barang niaga sahaja. Tapi lepas susun atur ruang tamu dan bilik tidur, ada beberapa barang yang terpaksa dimasukkan ke sini sebab dah tak ada tempat dah. Antaranya treadmill dan katil baby yang dipenuhi cadar tu. Treadmill tu jangan kata saya tak pakai ya. Saya pakai hampir setiap hari dah sekarang. Kalau dulu ye la beberapa kali setahun je. Bila berat badan dah over the moon ni kene juga ubah gaya hidup. Lama lagi nak pakai badan ni. cadar memang takde tempat nak letak, naseb  baek ada katil baby ni. Muat pulak cadar, selimut dan sarung bantal semua dalam tu. Kerusi tu pula baru je masuk dua minggu lepas sebab saya sakit, saya tak bole tidur baring. Sekarang dah beransur sembuh, namun saya masih tidur duduk sebab tak mahu sakit semula. Tengok la beberapa bulan ni macam mana. Doakan saya sihat ya.

Permandangan dari tempat saya menaip.

Saya baru je lipat-lipat selimut kait ni, tetibe hilang semangat. Tu yang saya duduk dan update blog ni.

Saya buntu la. Tak tahu nak start dari mana. Sebenarnya bukan nak kemas je, tapi nak susun atur balik bagi ruang nampak teratur dan lapang. Itu yang tak tahu nak buat macam mana. Dah lama sangat bilik ni tangguh. Saya ingatkan dengan mula pegang-pegang barang saya akan dapat idea nak susun macam mana. Tapi buntu. 

Idea yang saya dapat setakat ni:

  1. Barang kait dikumpul dan simpan kat dalam container dalam stor.
  2. Benang kait taruk dalam satu rak putih.
  3. Bahan jahitan taruk dalam satu rak putih juga.
Tu je la ideanya. Yang lain-lain tu masih kelam kabut takde tempat nak diletak.
Mungkin saya cuma penat kot. Dah malam dan saya patut rehat. Tapi sebok nak buat keje yang memerlukan otak dan otot. Better saya tidur je la. Siang baru buat.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen la sikit ^^